The woman clothed with the sun
  Home  
Holy Scripture     ru     en  
       
 
 
. Download
zip-file
Main
+ Categories
+ Apparitions
La Salette
Fatima
Beauraing
Heede
Garabandal
Zeitun
Akita
Melleray
Medjugorje
History
Apostasy
Communism
1000 years
Bible
Theotokos
Commentary
Prayer
Rosary
Theosis
Heart
Sacrifice
Church
Society
Nature
Personalities
Texts
Articles
Directory
References
Bibliography
email
 
Fatima. Historical dates Category: History Garabandal. Historical dates

History. This world
Powers of this world
According to Fr. Sergei Bulgakov

The powers of this world and immortality

Adam got the false idea that the spiritual might and immortality could be obtained by the powers of this world. As a result he fell into cosmism or practical atheism and was punished precisely with this cosmism: he became a natural, cosmic being.

So, wherein are the power and essence of original or hereditary sin? Like all sins it has two aspects: a subjective and an objective aspect, guilt (reatus) and its consequences - impairment and corruption; in it there are its own freedom and its own necessity. In Adam himself, evidently, both aspects of original sin are joined: here there were his free self-determination and the personal sin of disobedience, unbelief and hatred for God, in virtue of which he got the false idea that the spiritual might and immortality could be obtained by the powers of this world, by eating the forbidden fruit. Adam fell into cosmism or practical atheism and was punished precisely with this cosmism: he became a natural, cosmic being.

Соблазн магизма, стоящий перед творчеством

Овладевать силами мира сего и его чарами возможно и через художественную магию.

Овладевать силами мира сего и его чарами возможно не только машинами и химией, но и звуком или цветом, как и колебать физические его основы мыслимо не только динамитом, но и музыкой, иные ритмы которой способны, быть может, убивать подобно электрическому току. Незаметно для самого себя художник может совершить подмен и превратить свое искусство в особую художественную магию. Этот соблазн магизма всегда стоял перед искусством, но особенное значение он получает для современности.

С другой стороны, и хозяйство (в широком смысле) тоже ощущает себя как творчество и, на известной высоте достижений, начинает несколько стыдиться хозяйственности своей как клейма рабства, и потому ищет возможного приближения к искусству, преднамеренно и сознательно эстетизирует.

See also

Links

Bibliography

       
     
        For this research to continue
please support us.
       
       
       
Contact information     © 2012—2019    1260.org     Disclaimer